Als je een ontheffing voor inburgeren hebt, kan je dan een verblijfsvergunning onbepaalde tijd krijgen?

Toegevoegd na 20 uur:
Het gaat hierbij om een een ontheffing van de Gemeente betreffende getoonde inspanningen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ja dat kan.

Je kunt om verschillende redenen ontheffing krijgen. Dat kan omdat je bijvoorbeeld al voldoende bent ingeburgerd.
Maar ook om medische en of psychische redenen. Dan gaat er in eerste instantie natuurlijk gekeken worden of je een aangepast examen kunt doen of dat je wellicht op een later moment wel examen kunt doen (na een operatie bijvoorbeeld)
Maar als je door bijvoorbeeld door een handicap niet in staat bent om een examen af te leggen kun je dus ontheffing krijgen. Dat betekend dat je het niet meer hoeft te doen en dat dit ook vervalt als voorwaarde voor een verblijfsvergunning.

http://www.inburgeren.nl/nw/inburgeraar/inburgeren/ontheffingen/ontheffingen.asp
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Prima antwoord, op welke manier je de ontheffing hebt gekregen maakt niet uit, als je de ontheffing maar hebt.